antara realiti dan fantasi, sebuah ceritera adaptasi dari realiti menjadi fantasi. kebenaran atau kepalsuan, anda tentukan.
RSS

Tuesday, April 10, 2012

Lagi lagi Merbuk

Merbuk, dan Merbuk lagi.

Aku masih belum dapat terima kenyataan yang aku perlu ada di sini selama 2 tahun, dan setengah tahun lagi intern.


It's not that I hate this place, it's just that I can't accept this place. The environment. 

Aku dah biasa dengan environment di mana bangun pagi sebelum g kelas, singgah Petronas / gerai kuih, beli kuih seketul dua dan gerak ke kelas. Atau singgah McD beli breakfast.

SHUHADA RABI, bukannya kau tak boleh balik Penang makan semua tu.

Aku rindu budak2 HM111. Itu perkara yang sebenarnya.

Aku rindu housemate aku.

Banyak kesilapan kesalahan yang terjadi, lost contact, persahabatan yang terbina bertahun teputus dek kerana kesalahan aku.

Aku terima.

Apa yang aku tak dapat terima, ada lah satu perkara yang aku tak akan lupa sebab aku kehilangan kawan baik aku kerana seorang manusia yang indah rupa dari percakapan. Indah ke rupa kau? Haha. Satu je aku nak cakap, sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga. Aku harap kau akan betul-betul bertanggungjawab atas apa kau dah buat pada kawan baik aku. Sendiri mau ingat bang. Mungkin kau tak rasa langit tu tinggi ke rendah lagi. Satu hari kau akan rasa.

Merbuk dan Merbuk lagi.

Environment baru, kawan-kawan baru.

Aku dah kena saman minggu lepas, tapi Alhamdulillah berjaya batalkan dengan alasan aku budak baru tak tahu mana nak parking. Padahal dah tahu dah pun.

Kawan-kawan baru, baru sebulan kat sini. Masih dalam proses mengenali hati budi masing-masing. Aku bersyukur sangat sebab dapat housemates yang sangat caring dan baik, tak berkira. Alhamdulillah, syukur padaMu Ya Allah.

Classes.



Some are great, some are boring. 


HR, it was one of my dream of becoming a manager of HR since my dad was previously a HR Manager. HR is a fun subject, no doubt.

I used to love numbers but since I've left the scientific calculator for years, I really need to force myself
.

Sentiasa homesick. I always miss my mother like almost all the time, and I wished if Penang - Merbuk is just 10 to 20 minutes away. Yes it is, from SP(S) exit to Sg Dua tol. From my house to Sg Dua tol takes around 20 minutes, and from SP(S) exit to UiTM would take around 15 minutes. 

Can't wait to be home tonight. 

Tandoori sepinggan!

No comments:

Post a Comment